Belasungkawa Adik Syahirah Amiruddin

إِنَّا للهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لها وَارْحَمْها وَعَافِها وَاعْفُ عَنْها وَأَكْرِمْ نُزُلَها وَوَسِّعْ مُدْخَلَها وَاغْسِلْها بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّها مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْها دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِها وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِها وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِها وَأَدْخِلْها الْجَنَّةَ وَأَعِذْها مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّار

JENAZAH penuntut tahun tiga jurusan perubatan Universitas Hasanuddin, Makassar yang meninggal dunia akibat kemalangan di Desa Carima, Sulawesi Selatan, kelmarin dijangka tiba di tanah air hari ini.

Menurut kenyataan PKPMI Makassar Sesi 2016/2017,pesawat yang membawa jenazah Allahyarham Syahirah Amirrudin, 22, akan tiba di KLIA pada 5 petang.

“Jenazah kemudian akan dibawa ke Tanah Perkuburan Seksyen 21, Shah Alam untuk dikebumikan.

“Diharapkan agar pengurusan jenazah ini dapat diselesaikan secara sempurna sebelum jam 8.00 malam,”€ katanya

Menurut kenyataan itu, keluarga Allahyarham amat mengalu-alukan sesiapa yang ingin turut serta menguruskan jenazah.

“Semoga Allah swt memudahkan segala urusan dan semuanya berjalan dengan lancar,”€ katanya.

Dalam kemalangan itu, Syahirah meninggal dunia manakala abang dan kakaknya, Suria Iskandar, 25, dan Syazwani, 28, cedera.

Sementara itu, kakak mangsa, Suhaila Amiruddin, 36 berkata, pembedahan Syazwani berjalan lancar dan adiknya itu berada dalam keadaan stabil.

“Alhamdulillah, pembedahan berjalan baik, tetapi Syazwani belum sedarkan diri. Suria Iskandar pula beransur pulih dan sudah boleh bercakap,” katanya.

Syazwani dan Suria Iskandar berada di Makassar untuk melawat Syahirah.

Syazwani membonceng motosikal ditunggang Syahirah, manakala Suria Iskandar menunggang sebuah lagi motosikal.

Motosikal mereka dipercayai dirempuh kereta di Desa Carima, daerah Bone yang terletak kira-kira 130 kilometer (KM)dari Kota Makassar

Mereka dikatakan dalam perjalanan ke Pantai Tanjung Bira yang terletak kira-kira 192 KM dari kota Makassar apabila terbabit nahas kira-kira jam 4 petang waktu tempatan.

Sumber: https://www.hmetro.com.my/utama/2017/10/268341/semoga-allah-swt-memudahkan-segala-urusan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *